Učestala pitanja - Info centar - Moj-eRačun
eRačun je digitalni dokument, pravno identičan papirnatom računu i potpisan digitalni certifikatom te vremenskim žigom. Svaki eRačun poslan putem servisa Moj-eRačun ima status preporučene pošiljke, jer imate uvid u točno vrijeme kada je poslani eRačun preuzet od strane primatelja.
eRačun možete poslati direktno iz svog računovodstvenog programa/ERP softvera, u slučaju kada je isti povezan s servisom Moj-eRačun, ili, ako ne koristite računovodstveni program s poveznicom na servis Moj-eRačun, e-račun šaljite putem besplatne web aplikacije Kreiraj Moj-eRačun
U aplikaciju se prijavljujete pomoću KORISNIČKOG ID-a i LOZINKE koje ste zaprimili po završetku registracije.
Cijena usluge ovisi isključivo o obujmu poslovanja i količini poslanih računa. Pošaljite upit za ponudu kreiranu prema vašim potrebama. Zatražite ponudu
Od 1.7.2019. svi javni i sektorski naručitelji obavezni su slati i zaprimati sve račune u elektroničkom obliku. Ukoliko ste javni ili sektorski naručitelj ili surađujete s tijelima koja spadaju u te dvije skupine tada ste obavezni koristiti eRačun.
Moj-eRačun mreža sastoji se od 240+ partnera koji su međusobno povezani za slanje eRačuna i omogućava da svoje eRačune i eDokumente šaljete iz više od 240 različitih računovodstvenih programa naših partnera te je povezana s FINA e-Račun servisom za državu.
Svaki eRačun poslan putem servisa Moj-eRačun je certificiran aplikativnim certifikatom i vremenskim žigom, čime je usklađen sa Zakonom o elektroničkoj ispravi, Zakonom o elektroničkom potpisu i Zakonom o PDV-u (NN 79/13).
Ovi statusi indiciraju problem kod dostave eDokumenata.
Najčešće pogreške koje možete provjeriti i sami a detalje pročitajte na našem blogu
1) Račun pod tim brojem već postoji u pretincu primatelja
2) Ne postoji pretinac za naručitelja
3) Račun nije izdan na ispravnu poslovnu jedinicu
4) Format ili broj privitaka nije podržan
UKOLIKO SE PRVE 4. TOČKE NE ODNOSE NA VAŠ eRAČUN TE JE SVE ISPRAVNO POPUNJENO I POSLANO OBRATITE SE ODRŽAVATELJU VAŠEG ERP RJEŠENJA DA PROVJERI TOČKE 5 I 6.
5) Oznaka porezne kategorije nije u skladu s propisanim ili postoje matematičke pogreške u rekapitulaciji poreza
6) Kodne oznake (npr. mjernih jedinica) nisu u skladu s propisanima
UKOLIKO PROBLEM NE MOŽETE RIJEŠITI U SURADNJI S ODRŽAVATELJEM ERP RJEŠENJA, PROBLEME SA SLANJEM ERAČUNA MOŽETE RIJEŠITI U SURADNJI S NAŠOM TEHNIČKOM PODRŠKOM
7) Primatelj nije poslovni subjekt ispravnog tipa
Više o statusima na našem blogu https://info.moj-eracun.hr/blog/moj-eracun/statusi-i-sto-znace
Svim našim partnerima (održavateljima ERP-ova) omogućen je pregled logova za njihove korisnike putem linka https://www.moj-eracun.hr/hr/PartnerPanel/ErrorLog .
Centralna platforma je mjesto preko kojeg se šalju svi računi prema Zakonu o obaveznom eRačunu u javnoj nabavi. Služi za kontrolu i monitornig Porezne uprave i Ministarstva gospodarstva. Servis Moj-eRačun povezan je s Centralnom platformom.
Upis OIB-a koristi se kao sigurnosna provjera kako bismo se uvjerili da eRačun stiže na e-mail osobe zadužene za preuzimanje eRačuna za određeni pravni subjekt. Na taj način štitimo primatelje eRačuna od neovlaštenog pristupa i preuzimanja eRačuna koji im nisu namijenjeni.
Osim eRačuna putem servisa Moj-eRačun možete slati i ostale eDokumente kao što su eOtpremnica, eNarudžbenica, eOdobrenje, ePrimka, eOdgovor, eTerećenje, eOpomena i eIOS.
Ukoliko imate pitanja o određenom tipu dokumenta, stojimo Vam na raspolaganju.
U adresar se upisuju e-mail adrese vaših kupaca prema kojima ćete slati eRačune. Naša aplikacija i neki ERP-ovi partnera vuku mail adrese iz adresara servisa a ne iz adresara programa.
Molimo Vas da nam putem web forme dostavite podatke o kupcu prema kojima ste htjeli poslati račun jer postoji mogućnost da podaci o kupcu nisu upisani u bazu servisa Moj-eRačun.
eOdgovor je dokument koji šalje primatelj eOdobrenja. To je dokument koji potvrđuje primitak eOdobrenja i odobrava primatelja na napisani iznos. Kako preuzeti eOdobrenje i poslati eOdgovor saznajte na blogu.
Naš sustav dozvoljava slanje istog broja računa više puta ali ako je primatelj FINA korisnik onda zbog transparentnosti poslovanja jedan broj može biti dostavljen samo jednom.
U slučaju da imate poteškoća prilikom uploada dokumentacije, istu nam možete proslijediti na e-mail adresu aktivacije@moj-eracun.hr te obvezno upišite ime tvrtke i OIB u naslov e-maila.
Nakon završenog procesa registracije na servis i uploada potrebnih dokumenata, čim provjerimo jesu li svi dokumenti koje ste poslali ispravni zaprimit ćete e-mail koji sadrži Vaš KORISNIČKI ID i LOZINKU. Zaprimljene korisničke podatke upisujete: 1. U svoj računovodstveni program ukoliko je isti integriran sa servisom Moj-eRačun (ukoliko ne znate gdje upisati podatke molimo kontaktirajte svog održavatelja računovodstvenog programa) 2. Ukoliko nemate računovodstveni program KORISNIČKI ID i LOZINKU koristite za prijavu u aplikaciju za slanje računa koja je dostupna na linku https://kreiraj.moj-eracun.hr/ 3. Na prijavi u portal www.moj-eracun.hr gdje možete vršiti pregled poslanih i primljenih dokumenata te vršiti promjene po korisničkom računu ako ste administrator.
Svoje e-račune možete slati putem web aplikacije Kreiraj a svoje dokumente ako želite priložiti kao vizualizaciju računa.
Servis Moj-eRačun je upravitelj najveće e-račun mreže te je povezan sa svim ozbiljnim i provjerenim informacijskim posrednicima. Za sada su to: FINA, Omnizon (Redok) i mStart. Korisnik koji šalje eRačun putem servisa Moj-eRačun neće vidjeti razliku prilikom slanja eRačuna primatelju koji koristi usluge nekog drugog informacijskog posrednika.
Naravno da može. Budući da je servis Moj-eRačun napravio interkonekciju s FINA sustavom za slanje i zaprimanje eRačuna, svi eRačuni koji su upućeni prema javnim/sektorskim naručiteljima bit će proslijeđeni u FINA sustav u odgovarajuće pretince.
Na tri načina:
Prilikom registracije dobili ste korisničke podatke s kojima napravite prijavu na portal Moj-eRačun
Ako želite vidjeti poslane dokumente odaberite opciju “Dokumenti“ gdje možete birati između primljenih i poslanih dokumenata.
Mnogi FINA korisnici imaju poslovne jedinice (PJ) na koje se šalju računi. Za slanje na PJ potrebno je upisati šifru poslovne jedinice ako šaljete iz računovodstvenog programa, a ako šaljete iz naše aplikacije Kreiraj treba samo odabrati PJ kroz OIB primatelja. Više na blogu.
Svi FINA korisnici na servisu Moj-eRačun imaju zadani email fina@moj-eracun.hr.
PROCESNI STATUSI (automatski)
Dodatni procesni statusi (odabire ih sam primatelj računa)
Ako naš korisnik našem korisniku odbije račun dovoljno je ispraviti ga i poslati ponovno. Ako je FINA korisnik odbio račun onda taj broj trebate storinrati kod sebe i slati novi prema kupcu. Nikako nemojte ponavljati isti broj računa prema FINA korisniku jer centralna platforma ne prihvaća duple račune.
Prebacite na poslane dokumente u servisu i kliknite na napredno pretraživanje. Kada se otvore dodatne opcije ako trebate dokumente od prošle godine postavite kreirani do 31.12. tražene godine.
Pristupite servisu s korisničkim podacima i idite na Tvrtke -> Upravljanje. Kliknete na tab "Korisnici" i zelenu tipku "Kreiraj novog". Ako se pri kreiranju javi poruka korisnik postoji, onda upišite mail adresu u prazno polje "Upišite postojeći mail" i kliknite "Dodaj postojećeg".
Kako biste osporili eRačun trebate ga preuzeti, pregledati te opet otvoriti detalje računa ili obavijest koja Vam je došla na e-mail i tamo će Vam se pokazati opcija osporavanja. Računi koji nisu preuzeti ne mogu se osporiti.
Ne, rola se dodijeljuje na temelju ugovora i podataka koje imamo o korisniku ili na sam zahtjev korisnika zbog potreba tvrtke.
Obavijesti o odbijenim ili neispravnim izlaznim računima automatski se šalju na onaj mail koji se veže uz administratorske podatke s kojih se šalju računi. Ako je to potrebno izmijeniti, javite nam se za promjenu administratorskih podataka.
Javite se našoj tehničkoj podršci - oni će preusmjeriti Vaš račun ukoliko je primatelj suglasan s time.
E-mail korisnika možete saznati preko tražilice na servisu. (www.moj-eracun.hr -> Prijava -> Tražilica). Na tražilici su dostupni samo javni (opći) mailovi. Ukoliko tamo nema podataka za Vašeg kupca, e-mail možete zatražiti od njih ili se javiti našoj tehničkoj podršci.
Status i razlog odbijanja vidi se na portalu www.moj-eracun.hr -> Dokumenti.
Dva su moguća razloga – 1) primatelj nije preuzeo dokument na svoje računalo ili 2) račun ima grešku zbog koje ne može biti dostavljen.
Ako niste naš korisnik, a primili ste račun, razlog je slanje eOdgovora prema korisniku koji Vam je slao eOdobrenje. Izjava o ispravku pretporeza naplaćuje se zbog troška obrade i dostave. Više ne morate printati dokument, ručno kreirati izjavu i ispravljati pretporez, potpisivati i staviti žig te onda vratiti dokument pošiljatelju odobrenja. Moj-eRačun pojednostavljuje i automatizira proces, a izjavu o ispravku pretporeza šalje kao elektronički potpisan eOdgovor pošiljatelju odobrenja.
Ako ta poslovnica nije prijavljena na FINA registru račun će otići u status neuspjelo - trebate izraditi i poslati račun ponovno i možete koristiti isti broj računa. Ako je poslovnica prijavljena i račun je dostavljen, treba ga poslati ponovo pod novim brojem. Ako je poslano na našeg korisnika dovoljno je da njemu omogućimo preuzimanje računa iz te poslovnice stoga kontaktirajte našu tehničku podršku za pomoć.
Ako je Vaš subjekt obveznik javne nabave, trebate ispuniti obrazac za prijavu i poslati ga u FINA-u. Obrazac je dostupan ovdje: https://www.fina.hr/e-racun-u-javnoj-nabavi -> Zaprimanje i izdavanje -> Zahtjev za registraciju ili izmjenu podataka na servisu eRačun za državu korisnika drugog informacijskog posrednika. Pod točku 2. treba upisati podatke naše tvrtke (Elektronički računi d.o.o., OIB 42889250808, matični broj 04151097). Ako niste obveznik javne nabave, Vaš će subjekt biti automatski registriran za slanje računa prema obveznicima javne nabave. Za zaprimanje računa od FINA-inih korisnika možete se javiti našoj tehničkoj podršci ili direktno u FINA-u na e-racun@fina.hr
Preko servisa Moj-eRačun – www.moj-eracun.hr -> Prijava -> Dokumenti.
Takav račun trebate stornirati i slati ispravak pod novim brojem.
Poslani eRačuni se ne mogu više mijenjati, ispravak treba ponovno izraditi i poslati kupcu.
Razlog može biti nedovoljna prava, neaktivan korisnik ili kriva lozinka. Javite se našoj tehničkoj podršci kako bi ispravili potrebno.
Ako e-mail adresa nije zadana u sustavu, obavijest o računu će doći na e-mail koji je pošiljatelj upisao. Preporučamo otvaranje zasebnog e-maila za primitak obavijesti računima u formatu eracun@imetvrtke.hr i zadavanje tog e-maila za sve obavijesti o ulaznim dokumentima.
Preko portala Moj-eRačun, prijavite se, kliknete na tvrtke -> Upravljanje -> Adresar -> Novi unos.
Javite se našoj tehničkoj podršci kako bismo provjerili s kupcem žele li promjenu i verificirali e-mail adresu.
Preko portala Moj-eRačun, prijavite se, kliknete na tvrtke -> Upravljanje -> Osnovni podaci ->Ažuriraj korisnika.
eRačuni se šalju putem naše besplatne aplikacije Kreiraj ili računovodstvenog programa ako ima implementiran modul za slanje/zaprimanje eRačuna.
Najmanji paket iznosi 39,00 kn + PDV za 10 računa mjesečno.
Aktivacija usluge traje 24-72 sata od slanja potrebne dokumentacije.
Knjigovodstva imaju posebnu ponudu Business paketa u koju mogu uključiti svoje klijente za slanje.
Ne, jer je PDF samo vizualizacija eRačuna i ne sadrži XML koji je zapravo strukturirani oblik eRačuna pogodan za automatsku obradu.
Na temelju dostavljenih podataka ćemo napraviti obradu i prikupiti e-mail adrese na koje ćete slati eRačune svojim kupcima.
U ponudi imamo samo pakete – najmanji paket je na 10 računa mjesečno.
Ne, s našom uslugom dobijete sve što je potrebno za kreiranje i slanje eRačuna bez dodatnih troškova.
Ne, račun je potrebno izraditi u aplikaciji ili računovodstvenom programu kako bi se kreirao ispravan i potpun XML.
eRačuni su trenutno obvezni samo za JN (javnu nabavu). Naravno, možete slati i realnom sektoru ukoliko zaprimaju eRačune.
Da.
Da, povećanje je besplatno, ali spuštanje na niži paket se naplaćuje 200 kn.
Na račun poslan e-mailom može utjecati treća strana i izmijeniti podatke te tako oštetiti kupca i dobavljača. eRačun je zaštićen elektronskim potpisom i aplikativnim certifikatom koji jamči pravovaljanost informacija te se dostavlja sigurnim putem.
Ne, kao posrednici za eRačune naše račune šaljemo isključivo u elektroničkom obliku.
Knjigovodstveni servisi imaju mogućnost ugovaranja Business partner paketa po kojem zadržavaju pravo da šalju račune za svoje klijente. Kada želite dodati novog klijenta samo se trebate javiti svojem prodajnom predstavniku.
eRačun možete slati svim pravnim subjektima i subjektima u sustavu PDV-a.
Da, uslugu možete jednom zamrznuti po ugovoru. Trajanje je po dogovoru.
Ne, certifikati uzeti kod FINAe ne vrijede na servisu Moj-eRačun. S našom uslugom dobivate potrebne certifikate za slanje.
Da, svi poslani računi van paketa naplaćuju se po jediničnoj cijeni eRačuna.
Zasada ne postoji konkretan datum, no najavljeno je do kraja 2020. ili tijekom 2021.
Potrebna Vam je e-mail adresa, OIB poslovnog subjekta te ime odgovorne osobe.
Da, no naplaćuju se penali u iznosu polovice vrijednosti ostatka ugovora.
Penali se naplaćuju u iznosu polovice vrijednosti ostatka ugovora.
Podatke za slanje dobivate nakon potpisa ugovora i prikupljene potrebne dokumentacije. Ako želite samo zaprimati eDokumente dovoljno je da korisničke podatke zatražite od naše tehničke podrške. Imate pravo pristupa servisu i preuzimanja dokumenata koji su Vam poslani, bez naknade.
Da, ali ako ga potpišete digitalno dovoljno ga je tako poslati preko e-maila, a mi ćemo ga čuvati u digitalnoj arhivi.
Tako je, proslijedite im korisničke podatke – održavatelj računovodstvenog programa će Vam ih upisati u program i pokazati kako se šalju eRačuni.
Za slanje iz Vašeg ERP-a potrebni su Vam korisnički podaci i prava koje dobijete potpisom ugovora sa servisom Moj-eRačun. Za sama uputstva vezana uz konkretni program, molimo da se javite održavatelju istoga.
Da, možete ugovoriti prepaid paketa za veće količine računa.
Da, potrebno je učitati svu potrebnu dokumentaciju za dovršetak registracije i primanje korisničkih podataka.
Ne, eRačun mogu zaprimiti svi pravni subjekti koji posjeduju pretinac elektroničke pošte.
Iako naš sustav dopušta slanje istih brojeva računa više puta, neki računovodstveni programi ne nude tu mogućnost. Također, centralna platforma neće propustiti dva računa pod istim brojem pa ni za javne naručitelje ne možete ponavljati iste brojeve.
Kreiraj je naša online aplikacija za kreiranje i slanje eRačuna, koju pružamo besplatno našim korisnicima koji ne koriste računovodstveni program. Kreiraj aplikacija i video vodič.
Priloge uz račun možete poslati iz naše aplikacije Kreiraj ili preko računovodstvenog programa ako im je podržano takvo slanje.
eOdobrenje možete poslati kroz našu aplikaciju Kreiraj ili kroz računovodstveni program (ako podržava tu opciju).
Prijavite se u aplikaciju Kreiraj i u desnom gornjem kutu kliknite na ime admina -> Personalizacija.
Storno računa se kreira kao običan račun, no količine trebaju biti negativne i oznaka poslovnog procesa treba biti P9 ili P10 (ovisno o Vašim potrebama i dogovoru s kupcem). Ako trebate poslati eOdobrenje, u desnom kutu promijenite vrstu dokumenta. eOdobrenje se kreira s pozitivnim predznacima.
Preko portala Moj-eRačun pod detaljima poslanog dokumenta -> Dodaj privitak. Bitno je napomenuti kako to ne vrijedi za korisnike drugih informacijskih posrednika jer za njih prilog treba biti upakiran skupa s računom pri slanju.
Slanje eRačuna iz aplikacije Kreiraj je opisano u video vodiču na poveznici.
Da, aplikacija Kreiraj i neki računovodstveni programi to podržavaju. Slanje prema inozemstvu vrši se upisom prefixa ispred OIB-a tvrtke. Primjerice, za Sloveniju: SI12345678.
Nažalost ne, naša aplikacija služi isključivo za slanje eRačuna. Osmišljena je kao rješenje za manje gospodarske subjekte kojima nije isplativo imati vlastiti računovodstveni program.
Vaš račun možete jedino priložiti kao vizualizaciju računa koji kreirate kroz našu aplikaciju. Koristili Vi našu ili Vašu vizualizaciju svejedno trebate popuniti sve podatke u aplikaciji Kreiraj kako bi se kreirao potpuni XML.
DMS je sustav za upravljanje dokumentima (eng. Document Management System). Možete organizirati dokumente, obrađivati, razvrstavati, pretraživati, odobravati, likvidirati te ih potpisivati s naprednim elektroničkim potpisom. Možete također postavljati odobrenja za korisnike, kreirati hodograme za dokumente, te slati dokumente iz DMS-a klijentima ili ih arhivirati u eArhiv.
Moj-DMS je integriran u servis Moj-eRačun, znači sve što pošaljete ili zaprimite putem servisa Moj-eRačun možete biti preneseno u DMS.
Dokumente označavate sa podesivim oznakama, prilagođenim vašim potrebama.
Hodogramom unaprijed definirate putanju određenog dokumenta do jednog ili više korisnika vaše tvrtke. Možete također postavljati uvjete, u obliku potpisa, oznaka i sl. koje dokumenti moraju sadržavati prije nego li mogu biti proslijeđeni drugom korisniku ili arhivirani.
Moj-eArhiv je sustav za čuvanje i pohranu svih dokumenata u digitalnom obliku (bez obzira je li dokument u izvornom obliku digitalan ili ne).
Prema zakonskim propisima, svi eDokumenti i privitci pohranjeni su na period od 11 godina a može se dogovoriti i na dulje.
Budući da je svaki financijski dokument potrebno spremiti (arhivirati) u njegovom izvornom obliku, pojavljuje se potreba za strukturiranom elektroničkom arhivom.
Svi računi razmijenjeni kroz servis Moj-eRačun se pohranjuju u moj-eArhiv na 11 godina. Računi su također dostupni preko portala do kraja travnja tekuće godine, kada je kraj fiskalne godine. Nakon toga se može do njih preko eArhive.
Ako u eArhivi nemate dokumenata, razlog je što nisu došli na red za arhiviranje. Naš servis i eArhiva su trenutno na zajedničkim serverima i zbog manjeg opterećenja servisa procedura arhiviranja se pokreće samo preko vikenda. Tada se stigne arhivirati dio dokumenata ali ostali ostanu na čekanju. To se može riješiti ručnim arhiviranjem preko tipke moj-eračun u sučelju eArhive gdje se vide svi dokumenti, dolazni i dolazni.
Da, svi računi nalaze se na našem servisu i moguće ih je preuzeti u tekućoj godini. Nakon toga uvijek se mogu preuzeti iz eArhive.
Da, ali pod uvjetom da eRačuni budu arhivirani kao što su i poslani, u digitalnom obliku. Također, morate garantirati nepromijenjivost podataka u zakonski propisanom roku.
Po zakonu svaki dokument se mora arhivirati u originalnom obliku, obzirom da su eRačuni u digitalnom obliku onda se trebaju čuvati u digitalnoj arhivi. Čuvanje ispisanih računa je čuvanje kopija računa.
DMS je sustav za digitalni protok dokumenata i namijenjen je za digitalno poslovanje ureda. eArhiva je dio DMS-a i predstavlja krajnje odredište digitalne dokumentacije.
Ne možete u DMS-u, no možete u eArhivu koji je dio DMS aplikacije.
Duljina trajanja procesa integracije ovisi isključivo o tome koliko je računovodstveni program u startu kompatibilan sa servisom Moj-eRačun tj. da li računovodstveni program posjeduje mogućnost kreiranja XML datoteke, koji je sadržaj kreirane XML datoteke, da li program sadrži sve potrebne podatke za kreiranje XML datoteka itd. prosječno trajanje integracije je dva tjedna. Za detaljniju procjenu molimo Vas obratite se našem timu konzultanata putem e-maila integracije@moj-eracun.hr
Nakon što smo provjerili da kreirate valjanu XML strukturu te da radi slanje/zaprimanje eDokumenata onda Vam dodijeljujemo korisničko ime i lozinku za produkciju kao i pripadajući SoftwareID.
Navedene podatke možete zatražiti putem e-maila integracije@moj-eracun.hr.
API - REST api servis. Kreira se JSON datoteka koja sadrži parametre za autorizaciju korisnika te link s metodom koju želite koristiti. Više na stranicama za developere https://www.moj-eracun.hr/en/Manual/Stable/Api
Drivers - aplikacija rađena u .NET programskom jeziku. Pokreće se kroz CMD, u kojem se predaju parametri za autorizaciju korisnika te metodu koju želite koristiti. Za slanje računa putem ove aplikacije, XML datoteke eDokumenata moraju biti prethodno kreirane u programskom rješenju i biti dostupne aplikaciji za dohvat i slanje na web server. Više na stranicama https://www.moj-eracun.hr/en/Manual/Stable/Drivers
Neki programi nemaju isti naziv statusa kakvi su na našem servisu, a u većini slučaja treba ažurirati status sa servisom. Molimo Vas da se konzultirate s održavateljem svojeg programa za isto.