Implementacija lokalnog validatora servisa Moj-eRačun

13. srpnja 2020. - Kategorija: Moj-eRačun

Implementacija lokalnog validatora servisa Moj-eRačun

17. 7.2020. godine na servis Moj-eRačun bit će postavljen lokalni validator koji služi za bržu validaciju elektroničkih dokumenata poslanih prema obveznicima javne nabave.

Zakonom o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (NN 94/18 na snazi od 1.12.2018.), javnim i sektorski naručiteljima, propisana je obveza prihvaćanja i slanja elektroničkih računa prema EU normi o eRačunu (CEN/TS 16931-2:2017) i sintaksama eRačuna koje EU norma definira.

Nastavno tome uvedena je i obvezna validacija svakog elektroničkog dokumenta prilikom ulaska u centralnu platformu za razmjenu eRačuna. Validacija elektroničkih dokumenata za javnu nabavu do sada se vršila preko PEPPOL validatora koji je mogao zaprimiti odnosno obraditi do 5 elektroničkih dokumenata u sekundi. S ciljem bržeg protoka podataka, od 17.7.2020. godine, na servis Moj-eRačun bit će postavljen lokalni validator koji će obrađivati do 500 elektroničkih dokumenata u sekundi.

Validator će funkcionirati jednostavno. Servis Moj-eRačun će zaprimiti zahtjev koji pošaljete iz računovodstvenog programa prilikom slanja elektroničkog dokumenta i izvršiti validaciju. Ukoliko je eDokument sukladan EU normi odnosno ukoliko je njegova XML struktura ispravna, servis Moj-eRačun će zaprimiti, obraditi i osigurati uspješnu dostavu poslanog eDokumenta Vašem kupcu/obvezniku javne nabave. U slučaju slanja elektroničkog dokumenta neispravne XML strukture, servis Moj-eRačun će Vas obavijestiti o grešci. Nastavno tome potrebno je provjeriti ispravnost sadržaja elektroničkog dokumenta, a tip greške prijaviti svom održavatelju programskog rješenja odnosno računovodstvenog programa. Nakon što se otklone greške u XML strukturi, potrebno je ponovo kreirati dokument i ponoviti slanje.

U slučaju pojave kompliciranije greške čiji ispravak zahtjeva više radnih sati od strane Vašeg održavatelja programskog rješenja, a postoji potreba za hitnim slanjem elektroničkog dokumenta, isti uvijek možete poslati putem naše besplatne aplikacije Kreiraj.


Popis validacijskih grešaka koje se mogu pojaviti pri slanju elektroničkog dokumenta možete pronaći putem poveznice ovdje.

Želite li validirati dokument prije slanja, našem validatoru možete pristupit putem poveznice ovdje.


U slučajevima kada je slanje elektroničkog dokumenta onemogućeno, a XML struktura potpuno ispravna navodimo nekoliko mogućih razloga zašto eDokument nije moguće poslati:

  • primatelj nije registriran na centralnu platformu
  • primatelj nije registriran na centralnu platformu pod svojim informacijskim posrednikom
  • primatelj zaprima elektroničke dokumente na određene poslovne jedinice
  • unutar računovodstvenog programa upisani su krivi podaci o primatelju (OIB, IBAN,...) 

Molimo Vas da se u ovakvim slučajevima javite našoj tehničkoj podršci putem web forme - Tehnička podrška ili pozivom na broj telefona 01 7777 810.


Servis Moj-eRačun